Transzferár, Transzferárazási szolgáltatások
A csoporton belüli tranzakciókat lebonyolító multinacionális cégek gyakran szembesülnek pénzügyi, adózási és jogi akadályokkal, melyek az összes üzleti műveletre hatással vannak.
Egy jól átlátható transzferárazási irányvonalra van szükség, annak érdekében, hogy az összes helyi és nemzetközi szabályozásnak és irányelvnek megfeleljen, de közben biztosítsa az áruk és/vagy szolgáltatások helyes és hatékony áramlását a csoporton belül.
A transzferárazási szolgáltatásaink a nemzetközi hátterünk, magas szintű szakmai tudásunk és gyakorlati tapasztalatunk alapján lettek kialakítva. Nemcsak a csoporton belüli tranzakciók és dokumentációk áttekintésével tudjuk Önt támogatni, hanem a teljes helyi transzferár nyilvántartás elkészítésével. Teljes körű támogatást nyújtunk továbbá az adóhatóság auditjai során.
Az általunk készített transzferár dokumentáció minden feltételnek és előírásnak megfelel.
Transzferárazási szolgáltatásokban az alábbiak szerint állunk rendelkezésre:
- Azonosítjuk a kapcsolt vállalkozások közötti ellenőrzött ügyleteket, felmérjük az esetleges kockázatokat
- Elkészítjük a helyi transzferár nyilvántartást a magyar (vagy az érintett ország) jogszabályai szerint
- A legmegfelelőbb transzferár nyilvántartási formát ajánljuk Önnek, a törvényi és adminisztrációs kereteken belül
- Előkészítjük a dokumentációs követelményeket, amik alátámasztják a kiválasztott transzferár dokumentáció típust.
- Eljárunk előzetes ármegállapítási (APA) vagy feltételes adómegállapítási eljárásban
- Képviseljük Önt az adóhatósággal folytatott kommunikációban
- Folyamatos támogatást nyújtunk, és rendszeresen frissítjük a transzferár nyilvántartást
Transzferár 8 lépésben – Accace Nézőpont Podcast
Hallgasson bele szakmai podcast-unkba és tájékozódjon első kézből a Transzferár elkészítésének 8 kritikus lépéséről!
A transzferár ugróiskolája: az átgondolt transzferár 8 lépésben
Kapcsolt vállalkozások be- és kijelentése
A kapcsolt vállalati viszonyokat illetően jellemzően az első dolog, ami az adózók eszébe jut, az a transzferár dokumentációk elkészítése. Azonban, mielőtt ennek nekilátnánk, fennáll egy kötelezettség: a kapcsolt vállalkozásaikat be kell jelenteniük az adóhatóság felé.
Transzferár képzési politika
A transzferár politika készítés a transzferár tervezés fontos eleme, mely során a vállalatcsoport az egyes kapcsolt ügyleteire vonatkozóan előre lefekteti az árképzés módszertanát, kitérve például az ebből származó költségek és bevételek allokációjára, az ügyletben résztvevő felek szerződéses és funkcionális hozzájárulásaira, illetve az ügyletek szokásos piaci árára.
Transzferár local file összeállítása
A transzferár dokumentáció a magyar szabályozás értelmében minden esetben helyi dokumentumból (Local file) és fődokumentumból (Masterfile) áll. A jelen cikkünkben a helyi dokumentum elkészítésével kapcsolatos tudnivalókra térünk ki, melyekkel könnyebbé tehető a dokumentáció elkészítésének folyamata.
Transzferár masterfile felülvizsgálata
A transzferár dokumentáció a magyar szabályozás értelmében helyi dokumentumból (Local file) és fődokumentumból (Masterfile) áll. A jelen cikkünkben a fődokumentummal kapcsolatos tudnivalókra térünk ki, melyekkel reményeink szerint egyszerűbb lesz eligazodni a szövevényes szabályrendszerében.
Országonkénti jelentés (Country-by-Country Riporting)
Az országonkénti jelentés (Country-by-Country Reporting, azaz CbCR), egy olyan transzferár dokumentációs elem, melyet az EU az OECD BEPS (Base Erosion and Profit Shifting) akcióterve alapján alkotott meg, és amely 2017-től beépült a hazai jogrendszerbe is.