• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
Email: hungary@accace.com

Tel.: +36 141 235 30

Kapcsolat
Feliratkozás
  • Irodáink
  • Országok
    • Nemzetközi (Angol)
    • Nemzetközi (Német)
    • Cseh Köztársaság
    • Dél-afrikai Köztársaság
    • Németország
    • Magyarország
    • Lengyelország
    • Oroszország
    • Románia
    • Szlovákia
    • Ukrajna
    • Amerikai Egyesült Államok

Accace Magyarország

  • Rólunk
    • Kik vagyunk?
    • Találkozzon vezetőinkkel
    • Accace Circle
    • Társadalmi felelősségvállalás
  • Szolgáltatásaink
    • KISZERVEZÉS
    • Bérszámfejtés kiszervezés
    • HR szolgáltatások
    • Bérszámfejtési- és HR online portál
    • Idő- és jelenlét nyilvántartói online portál
    • Könyvelés kiszervezés és jelentéstételi szolgáltatások
    • Könyvelési online portál
    • TANÁCSADÁS
    • Adótanácsadás
    • Céges és irodai szolgáltatások
    • Tranzakciós tanácsadás
    • Jogi tanácsadás
    • Tanácsadói online portál
  • COVID-19
  • Karrier
    • Nyitott pozíciók
    • Rólunk
    • Sikertörténetek
    • Értékeink
    • így gondoskodunk
    • Accace számokban
    • Felelősségvállalás
  • Newsroom
  • Irodáink

NAV-figyelő 38. hét – megjelent a pénztárgép-kisokos

25 szept 2017

Itt találhatják a 38. heti NAV-figyelőt. Kertész Gábor adó manager minden héten áttekinti és összefoglalja a friss NAV híreket, kiemelve a lényeget és kiegészítve az Accace véleményével, kommentjeivel.

A NAV 6 pontban foglalta össze, mire kell figyelniük az online pénztárgépet működtetőknek. Ezen túl az adóhatóság a rehab-járulék ellenőrzési tapasztalatairól és a civileknek felajánlható 1 százalékokról közölt részleteket, és újabb feketelistával bővül a kínálat.

1. Pénztárgép-kisokos

Tekintettel az online pénztárgépekre vonatkozó szabályok szigorodására, a NAV ellenőrzések során is egyre gyakrabban kerül elő a pénztárgép megfelelő alkalmazásának vizsgálata. Annak érdekében, hogy segítséget nyújtson a helyes alkalmazáshoz, a NAV összeállított egy 6 pontból álló listát, hogy mire érdemes a leginkább figyelni:

  1. az értékesítésről mindig bizonylatot kell kiállítani;
  2. minden más pénzmozgásról is bizonylatot kell kiállítani;
  3. a pénztárgép AP számát jól látható helyre ki kell írni;
  4. pénztárgépnaplónak mindig a helyszínen kell lennie;
  5. az adatkapcsolat fenntartásáról gondoskodni kell;
  6. az éves felülvizsgálat elvégeztetése kötelező.

2. Rehab járulék – ELLENŐRZÉSI TAPASZTALATOK

Az adóhatóság közzétette néhány észrevételt amelyet az ellenőrzések során tapasztalt a rehabilitációs járulékkal kapcsolatban. A járulékkal kapcsolatos szabályokat a 2011. évi CXCI. törvény 22. – 24. §-a szabályozza. A járulék mértéke nem kis összeg, a mindenkori tárgyév első napján a teljes munkaidőben foglalkoztatott munkavállaló részére megállapított alapbér kötelező legkisebb összegének kilencszerese/fő/év. Így az adóhiány is jelentős lehet, ha hiba kerül a számításba vagy a bevallásba.

A NAV az alábbi jellemző hibákat találja ellenőrzései során:

  • az adózók jellemzően vagy egész számra vagy két tizedesjegyre kerekítenek, holott a statisztikai állományi létszámot egy tizedesjegyre kerekítve, a kerekítés általános szabályai szerint kell meghatározni;
  • kisebb mértékben, de olyan eset is előfordul, hogy az adózó átlépi a 25 fős foglalkoztatási küszöböt, ugyanakkor megfeledkezik a rehabilitációs hozzájárulás fizetési kötelezettségéről;
  • ügyelni kell arra is, hogy a munkavállalónak megfelelő igazolással kell rendelkeznie ahhoz, hogy megváltozott munkaképességűként figyelembe vehető legyen. A tapasztalat az, hogy ez az igazolás nem minden esetben áll a munkáltató rendelkezésére;
  • gyakran előforduló probléma az is, hogy az igazolás ugyan tartalmazza az egészségkárosodás vagy a munkaképesség-csökkenés jogszabályi mértékét, de a munkáltató figyelmen kívül hagyja az igazolás időbeli hatályát.

3. KIVA-szabályok 2017-től

Ahogy arról már 19. heti összefoglalónkban is írtunk, a KIVA szabályai jelentősen megváltoztak 2017. január 1-től. A NAV információs füzetében tételesen bemutatásra kerülnek az egyes adóalap-módosító tételek, valamint az új szabályok.

4. Áfa-bevallók figyeljenek!

Októbertől új listával bővül a NAV honlapja. A szeptember 20-ai áfa-bevallási határidőt követően ugyanis közzéteszik azon adózók adatait, amelyek áfa-bevallásukat több mint két egymást követő, rájuk irányadó bevallási időszakon keresztül nem nyújtották be. A közzétett adatok között fog szerepelni az adózó neve/elnevezése, lakóhelye, székhelye, telephelye, valamint adószáma.

A listába kerülés elkerülése végett érdemes különös figyelmet szentelni annak, hogy minden áfa-bevallás beküldésre kerüljön.

5. Tájékoztató az adók módjára behajtandó köztartozásokra vonatkozó, elektronikus úton benyújtandó behajtási megkeresésekkel kapcsolatosan a megkereső szervezetek részére

Az Art. 2017. január 1-től hatályos 161. § (1) bekezdésben foglalt rendelkezése alapján az adók módjára behajtandó köztartozásnak minősülő fizetési kötelezettséget megállapító, nyilvántartó szerv, illetve a köztartozás jogosultja a fizetési határidő lejártát követő 15 nap elteltével elektronikus úton keresi meg az adóhatóságot a tartozás behajtása végett, ha a köztartozás összege eléri vagy meghaladja a 10 000 forintot. Ingatlan nyilvántartási eljárás igazgatási szolgáltatási díja, szabálysértési költség, valamint elővezetési költség esetén az 5 000 forintot. Az elektronikus megkeresés érdekében szükség van előzetes regisztrációra.

A regisztrációs kérelem kizárólag papír alapon nyújtható be és magának az adott szervezetnek kell regisztrálnia magát (nem az ügyintézőknek). A regisztráció során megadott kapcsolattartó személy kizárólag a regisztrációs eljárás során esetlegesen felmerült kérdések tisztázása érdekében kereshető meg.

Az adók módjára behajtandó megkeresések NAV felé történő elektronikus úton történő benyújtására a regisztrációt követően van lehetőség. Erre a célra az EMEGKER nyomtatvány szolgál 2017. január 1-től Ügyfélkapun keresztül történő benyújtás esetén. Hivatali kapun keresztül történő benyújtás esetén pedig az EMEGKERH nevű nyomtatványt kell alkalmazni.

6. Októberben alkalmazandó üzemanyagárak

Az Szja tv. lehetővé teszi, hogy a kifizető a magánszemélynek adómentesen megtérítse a magánszemélynek a saját személygépkocsi használata miatt fizetett költségtérítés összegéből a kiküldetési rendelvényben feltüntetett km-távolság szerint az üzemanyag-fogyasztási norma és legfeljebb az állami adóhatóság által közzétett üzemanyagár, valamint maximum 15 Ft/km általános személygépkocsi normaköltséget.

Év elején egy kormányrendelet-módosítás „visszaváltoztatta” a munkába járás költségtérítésének mértékét 15 Ft-ról gyakorlatilag (9+6) Forintra. Ez azonban nem befolyásolja a kiküldetés esetén elszámolható kilométerenkénti átalány fenntartási költséget, amely így maradt 15 Ft.

A NAV által közölt üzemanyagár alkalmazása nem kötelező. Ha az adott benzinkúton a literenkénti egységár ennél magasabb volt, akkor ha ezt számlával tudja igazolni a kiküldött magánszemély, úgy a valójában fizetett egységár szerint számíthatja ki a térítendő összeget. Általános tapasztalat azonban, hogy a NAV által közzétett árak túlnyomó többségben magasabbak, mint amit a magyar kutak alkalmaznak. A számla szerinti egységár alkalmazása autópályák melletti kutak vagy nyugati országokban történt tankolás esetén lehet előnyös.

7. Brent napi jegyzési adatok alapján meghatározott átlagár

Az alábbi linken megtalálhatóak a negyedik negyedévben alkalmazható ásványolaj adómértékek megállapításához szükséges, Brent napi jegyzési adatok alapján meghatározott átlagár.

8. Érvényes SZJA-felajánlások

A NAV közleményt adott ki a 2017. rendelkező évben a magánszemélyek által érvényesen megjelölt, legalább 1000,- Ft érvényes Szja 1%-os felajánlással érintett kedvezményezettekről a 2017. szeptember 1-jei állapot szerint.

A kimutatásban azon kedvezményezettek tételes adatai szerepelnek a 2017. szeptember 1-jei állapot szerint, amelyeket a magánszemélyek érvényesen jelöltek meg a 2016. adóévi (2017. rendelkező évi) Szja 1%-os rendelkező nyilatkozataikban, és a kedvezményezettek javára érvényesen felajánlott Szja 1%-os összegek elérik, vagy meghaladják a 1000,- Ft-ot.

9. Az EK kedvezményes származási szabályrendszere

A NAV által kiadott lista felsorolja a Közösség által létrehozott egyoldalú és a (szabadkereskedelmi területeket létrehozó) szerződéses kedvezményes elbánásokat, mely elbánások a tarifális kedvezményeket élvező termékeken alapulnak.

10. Európai Unió által elrendelt pénzügyi és vagyoni korlátozó intézkedések

Frissítésre került az Európai Unió által elrendelt pénzügyi és vagyoni korlátozó intézkedések listája.

11. Jövedéki engedéllyel rendelkezők

A jövedéki engedéllyel rendelkezők listája is frissítésre került.

12. Eheti feketelistások

Be nem jelentett alkalmazottat foglalkoztatók

13. Tájékoztatás a Regisztrált Exportőri Rendszerről

14. Hirdetmények

Az elmúlt hét során az alábbi hirdetmények láttak napvilágot:

http://nav.gov.hu/data/cms442388/hirdetmeny.pdf

http://nav.gov.hu/data/cms442289/60300_2548_2015_hirdetmeny.pdf

A szerzőről:

Kertész Gábor
Head of Advisory
+36 141 235 47
gabor.kertesz@accace.com

Ismerje meg szerzőnket közelebbről!

Korrábbi összefoglalóink:

  • NAV-figyelő 37. hét – minden az iskolakezdési támogatásról
  • NAV-figyelő 36. hét – gyógyszeripar, figyelem!
  • NAV-figyelő 35. hét – minden a jövedék körül forog
  • NAV-figyelő 34. hét – ők rendelkeznek jövedéki engedéllyel

Primary Sidebar

<< Vissza a Newsroom-ba
Email

Footer

Accace Hungary

Az Accace Hungary jogelődje 1996-ban, míg az Accace Hungary 2008-ban alakult, mint egy helyi könyvelő cég, 34 alkalmazottal. Már a kezdetektől fogva megértettük, hogy ügyfeleinknek szükségük van belső folyamataik optimalizálására, s mindezt lehetőleg egyetlen kiszervezési szolgáltatón keresztül. Közel 15 év elteltével, az Accace cégcsoport egy innovatív és teljes körű BPO tanácsadóvá és szolgáltatóvá fejlődött, amely több mint 600 szakembert foglalkoztat és több mint 2000 ügyfélt szolgál ki nemzetközi szinten.

Accace Circle

Az Accace egy nemzetközi szinten, Accace Circle néven működő üzleti közösség, amely az Accace fióktelepei és megbízható partnereiből tevődik össze. Majdnem 40 országot lefedve, több mint 2000 szakemberrel támogatjuk mintegy 10 000 ügyfelünket, akik elsősorban a Fortune 500-as listáján megtalálható nemzetközi közép- és nagyvállalatok, míg mindemellett több mint 170 000 bérpapírt dolgozunk fel világszerte.

Országok és irodáink | Accace Circle

Szolgáltatásaink

Bérszámfejtés kiszervezés
HR szolgáltatások
Könyvelés kiszervezés
Adótanácsadás
Céges és irodai szolgáltatások
Tranzakciós tanácsadás
Jogi tanácsadás

Online portálok

Könyvelési portál
Bérszámfejtési- és HR portál
Idő- és jelenlét nyilvántartási portál
Tanácsadói portál

Kontakt

Országok és irodáink
Kapcsolatfelvétel
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Newsroom


Kövessen minket

LinkedIn Facebook Instagram


Accace Circle

© Accace minden jog fenntartva  |  Általános jognyilatkozat | Jognyilatkozat Híroldal  |  A cookie-k használatára vonatkozó irányelv  |  Adatvédelmi irányelvek  |  GDPR nyilatkozat

Ingyenes hozzáférés
Értékes betekintés
Szakértői tudás

Jogszabályi frissítéseink megkönnyítik az Ön vállalkozását érintő legújabb változások figyelemmel kísérését. Kérje a legfrissebb szakmai cikkeinket és véleményeinket, tippjeinket, tanulmányainkat, regionális áttekintéseinket és közelgő eseményeinket, valamint a legfrissebb Accace híreket egyenesen a postafiókjába.

Tekintse meg szakmai cikkeinket a Newsroom-ban!

Mindösszesen az email címére van szükségünk

Csakis olyan releváns információkat küldünk Önnek, amelyek véleményünk szerint érdekelhetik, míg személyes adatait az adatvédelmi irányelveink és a GDPR nyilatkozatunknak megfelelően kezeljük.

Ez a weboldal a felhasználói élmény fokozása érdekében sütiket (cookie) használ. Az oldal használatával hozzájárul az adatok elemzéséhez, használatához. Tudjon meg többet.