• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
Email: hungary@accace.com

Tel.: +36 141 235 30

Kapcsolat
Feliratkozás
  • Irodáink
  • Országok
    • Nemzetközi (Angol)
    • Nemzetközi (Német)
    • Cseh Köztársaság
    • Dél-afrikai Köztársaság
    • Magyarország
    • Lengyelország
    • Oroszország
    • Románia
    • Szlovákia
    • Ukrajna
    • Amerikai Egyesült Államok

Accace Magyarország

  • Rólunk
    • Kik vagyunk?
    • Találkozzon vezetőinkkel
    • Accace Circle
    • Társadalmi felelősségvállalás
  • Szolgáltatásaink
    • KISZERVEZÉS
    • Bérszámfejtés kiszervezés
    • HR szolgáltatások
    • Bérszámfejtési- és HR online portál
    • Idő- és jelenlét nyilvántartói online portál
    • Könyvelés kiszervezés és jelentéstételi szolgáltatások
    • Könyvelési online portál
    • TANÁCSADÁS
    • Adótanácsadás
    • Céges és irodai szolgáltatások
    • Tranzakciós tanácsadás
    • Jogi tanácsadás
    • Tanácsadói online portál
  • COVID-19
  • Karrier
    • Nyitott pozíciók
    • Rólunk
    • Sikertörténetek
    • Értékeink
    • így gondoskodunk
    • Accace számokban
    • Felelősségvállalás
  • Newsroom
  • Irodáink

Hogyan írjunk jó szakmai Önéletrajzot?

19 okt 2018

milyen a jó szakmai önéletrajz?

A főiskolai vagy egyetemi évek kihívásainak leküzdése, majd a diploma megszerzése közel sem jelenti a megpróbáltatások sorozatainak lezárását. A munkaerőpiac egy legalább ugyanilyen nehéz, vagy talán még nehezebb kihívás elé állíthatja a friss diplomásokat. Ennek oka lehet a versenyhelyzet, a nem elegendő számú nyitott pozíció, vagy egyszerűen nem illünk az adott cég miliőjébe.

A pozitív első benyomás eléréséhez, nem elhanyagolható egy interjú során az öltözködésünk, a beszédstílusunk és önmagunk bemutatása. Ezek mind-mind segítenek kialakítani egy összetett képet rólunk. De mielőtt bővebben foglalkoznánk ezekkel, térjünk ki a fesztiválnyelven 0. lépésre vagyis a remek CV-re.

Szakmai Önéletrajz formai alapkövetelményei

Egy mutatósan és igényesen elkészített Önéletrajz (más néven Curriculum Vitae, vagy röviden CV) segíthet felhívni a figyelmet magunkra a több ezer CV közül. Így bejutva az állásinterjúra és megalapozva annak sikerességét. A minőségi CV-vel, ami tartalmazza az önéletrajzi alapkövetelményeket, jó eséllyel indulunk álmaink pozíciójának betöltéséhez. Bizonyos személyes információk fontossága, úgymint név, kapcsolattartási adatok, rövid összefoglaló tanulmányainkból és szakmai tapasztalatunkból vitathatatlanok. Ezek mellett igen fontos egy profi képet elhelyezni önéletrajzunkban.

A hangsúly itt a profi szón van, vagyis a fürdőszobában, vagy szórakozóhelyen készített kép semmi esetre sem célravezető. Ne sajnáljunk hát erre szánni egy kisebb összeget, mert egy jó „business” fotó manapság már elengedhetetlen követelmény. Hasonlóképpen van ez az email címekkel.

Egy professzionális email cím megjelenítésének fontosságához nem férhet kétség, semmiképpen sem ajánlatos olyan email címet megadni, amely nem tartalmazza a kereszt- és vezetéknevünket.

Ellenben a kismacskapélda@emailcim.hu-val. Nem biztos, hogy egy ilyen email címmel sikeresek lehetünk, hacsak nem egy macskákhoz kapcsolódó tevékenysége lenne a leendő munkáltatóinknak.

Fontos és elengedhetetlen tényező, hogy igyekezzünk odafigyelni a nyelvtani- és helyesírási szabályok mindenkori betartására.

A fentebb említett javaslatok mára már inkább nevezhetőek kötelezőnek, mintsem erősen ajánlottnak. Továbbá kijelenthetjük, hogy nem biztos a sikeresség, ha rendelkezünk egyetlen sablon önéletrajzzal, ami a legfontosabb információkat taglalja, amelyet minden egyes jelentkezésnél használunk. Hogy miért?

Mert egy jó önéletrajz az adott cég nyitott pozíciójához és követelményeihez igazított!

Példának okáért, ha valaki könyvelőként dolgozik, viszont egy bérszámfejtői pozícióba jelentkezik, úgy fontos megjeleníteni önéletrajzában az ehhez a pozícióhoz igazított szakmai tapasztalatát, már, ha egyáltalán van persze.

A munkára való alkalmasságunk bemutatására is figyelmet kell fordítani, mikortól és meddig volt kapcsolatunk a bérszámfejtési területtel, milyen releváns készségekkel rendelkezünk, milyen projektekben vettünk részt korábban esetleg milyen bérszámfejtési programokkal találkoztunk.

A jó és minőségi szakmai önéletrajz elkészítésének hanyagolása igen gyakori hiba sajnos

Amennyiben növelni szeretnénk esélyünket arra, hogy szemtől szemben bizonyíthassuk rátermettségünket a pozíció betöltésére, úgy javasoljuk tények feltüntetését a szakmai tapasztalatunkkal kapcsolatosan. Emellett még nyerő lehet megemlíteni, ha egyáltalán releváns az általunk kezelt ügyfelek számát, nemzetközi munkavégzését, és lehetőség szerint egy ajánlólevél csatolását az előző munkaadóinktól. Továbbá, a személyes (nem a szakmai tapasztalattal kapcsolatos) információk és hobbik feltüntetése is egyre fontosabb tényező a jelenlegi vállalati kultúrában és a toborzási folyamatban.

A jó önéletrajz vizuális szempontjai  

A közelmúltban egyre nagyobb teret nyertek és egyre népszerűbbé váltak a grafikusan megtervezett önéletrajzok. Vannak olyan területek, ahol a kreativitás kifejezése kulcsfontosságú, például a marketing, de érdemes figyelembe venni az egyes szakmák íratlan szabályait és szokásait is. Bizonyos területeken a túlzott szín- és ’szórakoztató’ elemek és infó grafikák használata komolytalanságot válthat ki, így eltántorítva a munkaadót. Továbbá nehezíti az Önéletrajz lényegi részének megértését. Emellett pedig a kisebb dizájn elemek, úgymint egy-egy zászló beépítése a beszélt nyelvek szekcióba, vagy például logók megjelenítése az egyes informatikai szoftverek mellett növeli az igényességet, így pozitívan hathat az Önéletrajzok megítélésében. Ezen elemeket bizonyítják, hogy a jelölt időt és energiát fordított a CV készítésére, és persze talán egyszerűbbé, valamint átláthatóbbá is tette azt az olvasó számára. Ezen felül, a nyers szövegrész díszítése sokat elmond az egyén hozzáállásáról, de nem szabad átesni a ló túlsó oldalára, a reflektorfényt minden esetben a tartalomra kell irányítani.

Az önéletrajz beküldésének módjai

Számtalan sikersztorit olvashatunk az interneten a különböző módszerekről, ahogy a CV-t eljuttatták a jelöltek az adott céghez. Van, aki pizzafutárnak álcázva vitte el, de egyéb kreatív módszerekkel is találkozhatunk, ha mélyebben beleássuk magunkat a témába. Ezek a technikák természetesen nem mindig számítanak sikeresnek, ez leginkább az adott szakmától és a cég döntéshozóinak hozzáállásától függ. Ami az Önéletrajz megfelelő helyre való jutását illeti, sokan használnak különféle, népszerű toborzási platformokat, amelyek valamelyest megkönnyítik az Önéletrajzok kézbesítését.

De ahogy mindenhol ebben az esetben is meg van az előnye és a hátránya is az ilyen oldalaknak. A személyesen kezdeményezett kapcsolatteremtés sok esetben kifizetődőbb, kezdve mondjuk a telefonhívással, amely biztosan kiemeli a jelentkezőt a tömegből, nem utolsó sorban sokat elárul a merészségünkről. További előnyt jelenthet, hogy a telefonhívás esetében a munkaerőt kereső félnek nagy valószínűséggel nem mindig van lehetősége egy hosszabb beszélgetésre, így a jelentkező jobb esélyekkel indul, hogy sor kerüljön egy esetleges személyes találkozóra, interjúra. Amennyiben telefonhívásra kerül sor, ajánlott felkészülni egy rövid, de informatív bemutatkozóra és további 2-3 kérdésre a képességeinkről, pozícióról. Ennek hiányában érdemes inkább az általános és legelterjedtebb módon jelentkezni a pozícióra mégpedig email-ben. Ilyen formában is érdemes egy rövid bemutatkozással indítani, majd hivatkozni a csatolt Önéletrajzra, amely általában PDF és/vagy Microsoft Office Word fájl lehetnek. Amennyiben ezektől eltérően, más formátumot választanánk (pl. Microsoft Office PowerPoint, vagy prezentáció), úgy győződjünk meg róla, hogy kompatibilis a leggyakrabban használt szoftverekkel, és a fogadó fél biztosan meg fogja tudni tekinteni Önéletrajzot. Ilyen egyedi megoldásoknál érdemes arra is figyelni, hogy az azonosíthatatlan formátumokat a spamszűrök automatikusan a „kéretlen” mappába helyezik, így sok esetben nem jutnak el a címzetthez.

Az önéletrajz nyomon követése

Miután a jelölt beküldi Önéletrajzát, általánosságban sikertelen jelentkezés esetén is kapcsolatba lép az adott cég a pályázóval. Figyelembe kell venni viszont, hogy a meghirdetett pozícióra többen is jelentkeznek, és a kiválasztási folyamat sok időbe telhet, néhány esetben szinte lehetetlen mindenkit értesíteni. Sajnos előfordulhat az is, hogy a sikertelen pályázók nem kapnak visszajelzést, csak a sikeres jelöltek. Emiatt, ha biztosak vagyunk magunkban és abban, hogy megfelelünk az adott pozíciói elvárásainak, akkor meg lehet próbálni többször is jelentkezni. Főleg annak a tudatában, hogy a technika ördöge sosem alszik, miért ne történhetne velünk, hogy a jelentkezés valamilyen oknál fogva nem került kézbesítésre. Inkább próbálkozzunk duplán, mint sem feladjuk álmaink állását!

Tekintettel ezekre a toborzói szemszögből fontos tippekre, egy jó Önéletrajz elkészítése esetleg trükkösnek és macerásnak tűnhet, de mindez tapasztalatokra, és persze logikára épül. Fontos, hogy az egyén egy specifikusan, egyszerűen, érthetően és lényegre törően megfogalmazott Önéletrajzzal rendelkezzen. De mindenekelőtt az legfontosabb, hogy egy olyan cég érdemelje ki az Önéletrajzot, amelynek értékrendjével azonosulni tudunk.

Tartsuk mindig szem előtt a hozzáállásunk fontosságát, amely ugyan kis dolognak tűnhet, de mégis hatalmas különbséget eredményezhet jelentkező és jelentkező között. Annak tudatában készítsük el Önéletrajzunkat, hogy egy jól elkészített CV bizony a sikerünk kulcsa is lehet egyben.

Sok szerencsét kívánunk az álláskereséshez Mindenkinek!

Kiemelt kép forrása: Designed by ijeab / Freepik

Kérdése van? Kérdezze szakemberünket!
Tekintse meg nyitott pozícióinkat!
Kertész-Balázs Nikoletta Timea

Kertész-Balázs Nikoletta Timea
HR Specialist
join-us-hu@accace.com

Related news

Leggyakoribb adózói kérdések az SZJA-bevallással kapcsolatban | NAV-Figyelő 14. hét

on 09 április 2021, in Helyi Hírek, Heti NAV-figyelő
Tovább olvasom

Nagy segítség az SZJA bevalláshoz a NAV családikedvezmény-kalkulátora | NAV-Figyelő 13. hét

on 02 április 2021, in Helyi Hírek, Heti NAV-figyelő
Tovább olvasom

NETA kötelesek lehetnek a vírushelyzet miatt előrecsomagolt pékáruk | NAV-Figyelő 12. hét

on 26 március 2021, in Helyi Hírek, Heti NAV-figyelő
Tovább olvasom

Mindent az egyablakos rendszer kiterjesztéséről az Áfa tv. alkalmazásában | NAV-Figyelő 11. hét

on 19 március 2021, in Helyi Hírek, Heti NAV-figyelő
Tovább olvasom

Veszélyhelyzeti adózási könnyítés | NAV-Figyelő 10. hét

on 12 március 2021, in Helyi Hírek, Heti NAV-figyelő
Tovább olvasom

COVID-19: Járványellenes intézkedések – Ideiglenes szigorítások – 2021.03.08. | News Flash

on 08 március 2021, in Adó, Adótanácsadás, Adózással kapcsolatos törvényi változások, COVID-19, Helyi Hírek, Jog és jogszabályok
Tovább olvasom

Átkerült a gépjárműadó a NAV-hoz | NAV-Figyelő 9. hét

on 05 március 2021, in Helyi Hírek, Heti NAV-figyelő
Tovább olvasom

Igazolási kérelem mellett még benyújtható az iparűzési adó kedvezményre szolgáló 21NYHIPA nyomtatvány | NAV-Figyelő 8. hét

on 26 február 2021, in Helyi Hírek, Heti NAV-figyelő
Tovább olvasom

Mindent az 5%-os lakás áfáról | NAV-Figyelő 7. hét

on 19 február 2021, in Helyi Hírek, Heti NAV-figyelő
Tovább olvasom

Megjelentek a megemelt minimálbér alkalmazásához kapcsolódó legfontosabb tudnivalók | NAV-Figyelő 6. hét

on 12 február 2021, in Helyi Hírek, Heti NAV-figyelő
Tovább olvasom

Primary Sidebar

<< Vissza a Newsroom-ba
Email

Footer

Accace Hungary

Az Accace Hungary jogelődje 1996-ban, míg az Accace Hungary 2008-ban alakult, mint egy helyi könyvelő cég, 34 alkalmazottal. Már a kezdetektől fogva megértettük, hogy ügyfeleinknek szükségük van belső folyamataik optimalizálására, s mindezt lehetőleg egyetlen kiszervezési szolgáltatón keresztül. Közel 15 év elteltével, az Accace cégcsoport egy innovatív és teljes körű BPO tanácsadóvá és szolgáltatóvá fejlődött, amely több mint 600 szakembert foglalkoztat és több mint 2000 ügyfélt szolgál ki nemzetközi szinten.

Accace Circle

Az Accace egy nemzetközi szinten, Accace Circle néven működő üzleti közösség, amely az Accace fióktelepei és megbízható partnereiből tevődik össze. Majdnem 40 országot lefedve, több mint 2000 szakemberrel támogatjuk mintegy 10 000 ügyfelünket, akik elsősorban a Fortune 500-as listáján megtalálható nemzetközi közép- és nagyvállalatok, míg mindemellett több mint 170 000 bérpapírt dolgozunk fel világszerte.

Országok és irodáink | Accace Circle

Szolgáltatásaink

Bérszámfejtés kiszervezés
HR szolgáltatások
Könyvelés kiszervezés
Adótanácsadás
Céges és irodai szolgáltatások
Tranzakciós tanácsadás
Jogi tanácsadás

Online portálok

Könyvelési portál
Bérszámfejtési- és HR portál
Idő- és jelenlét nyilvántartási portál
Tanácsadói portál

Kontakt

Országok és irodáink
Kapcsolatfelvétel
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Newsroom


Kövessen minket

LinkedIn Facebook Instagram


Accace Circle

© Accace minden jog fenntartva  |  Általános jognyilatkozat | Jognyilatkozat Híroldal  |  A cookie-k használatára vonatkozó irányelv  |  Adatvédelmi irányelvek  |  GDPR nyilatkozat

Ingyenes hozzáférés
PRAKTIKUS TIPPJEINKHEZ
SZAKÉRTŐI VÉLEMÉNYEINKHEZ

Jogszabályi frissítéseink megkönnyítik az Ön vállalkozását érintő legújabb változások figyelemmel kísérését. Kérje a legfrissebb szakmai cikkeinket és véleményeinket, tippjeinket, tanulmányainkat, regionális áttekintéseinket és közelgő eseményeinket, valamint a legfrissebb Accace híreket egyenesen a postafiókjába.

Tekintse meg szakmai cikkeinket a Newsroom-ban!

Mindösszesen az email címére van szükségünk

Csakis olyan releváns információkat küldünk Önnek, amelyek véleményünk szerint érdekelhetik, míg személyes adatait az adatvédelmi irányelveink és a GDPR nyilatkozatunknak megfelelően kezeljük.

Ez a weboldal a felhasználói élmény fokozása érdekében sütiket (cookie) használ. Az oldal használatával hozzájárul az adatok elemzéséhez, használatához. Tudjon meg többet.