HU_01-09-2014_Tax_and_Fiscal_Alert
Az on-line pénztárgépek szabályozásának tisztázása után, 2014. július 1-vel változott a számlázási szabályokat meghatározó korábbi PM rendelet is. Az új rendelet a nyomtatvány felhasználásával kiállított számlára, nyugtára, a számítógéppel előállított nyugtára valamint a számlázó programmal előállított számlára vonatkozik.
Ugyan a rendelet 2014. július 1-től hatályos, azonban a leglényegesebb tartalmi változása csak 2014 október 1-vel lép életbe, melynek értelmében az adóhatóság előírja, hogy a számítógéppel előállított számlázási szoftvert a vállalkozóknak be kell jelenteniük az adóhatóság felé.
A bejelentésnek tartalmaznia kell a számlázó szoftver:
- nevét, azonosítóját,
- fejlesztőjének nevét, adószámát (ha van ilyen),
- értékesítőjének, rendelkezésre bocsátójának nevét, adószámát,
- használata megkezdésének időpontját.
Bejelentési kötelezettség terheli továbbá a használatból kivont számlázási szoftvereket is, a használatból történő kivonás pontos dátumának megjelölésével.
A bejelentésre a vállalkozóknak 30 naptári napjuk van, azonban a törvényalkotó első alkalommal 45 napra tolja ki a bejelentés határidejét, tehát első alkalommal november 15-vel kell leadni az erre a célra rendszeresített nyomtatványt.
A korábbi PM szabályozás megelégedett azzal, hogy a vállalkozó rendelkezett a szoftverkészítője által kiállított nyilatkozattal, hogy a szoftver megfelel a törvényi követelményeknek, azonban ez a szabályozás módosul a fentiek szerint.
Kapcsolattartó István Nemecz ügyvezető igazgató istvan.nemecz@accace.com Záradék