Transzferár, Transzferár szolgáltatások

Transzferár szolgáltatás nemzetközi háttérrel

A Transzferár szolgáltatásaink a nemzetközi hátterünk, magas szintű szakmai tudásunk és gyakorlati tapasztalataink alapján lettek kialakítva. Nemcsak a csoporton belüli tranzakciók és dokumentációk áttekintésével tudjuk Önt támogatni, hanem a teljes helyi transzferár nyilvántartás elkészítésével. Teljes körű támogatást nyújtunk továbbá az adóhatóság auditjai során.

A csoporton belüli tranzakciókat lebonyolító multinacionális cégek gyakran szembesülnek pénzügyi, adózási és jogi akadályokkal, melyek az összes üzleti műveletre hatással vannak.

Egy jól átlátható transzferár irányvonalra van szükség, annak érdekében, hogy az összes helyi és nemzetközi szabályozásnak és irányelvnek megfeleljen, de közben biztosítsa az áruk és/vagy szolgáltatások helyes és hatékony áramlását a csoporton belül.

Az általunk készített transzferár dokumentáció minden feltételnek és előírásnak megfelel.

Miért fontos a megfelelő transzferár szolgáltatás igénybevétele?

Növekvő transzferár büntetések

A transzferár dokumentációhoz kapcsolódó egyre szigorodó követelményeknek történő megfelelés kulcsfontosságú egy vállalkozás életében. Egy a 2022-ben transzferár nyilvántartást is érintő jogszabálymódosítás két és félszeresére emelte a hiányzó vagy hiányos transzferár nyilvántartás után kiszabható mulasztási bírság maximális mértékét, amely így 5 millió forint, ismételt mulasztás esetén pedig a 10 millió forint.

Transzferár dokumentáció formai követelményeinek betartása

A változások egy része a transzferár dokumentáció formai felépítését változtatta meg, amely azt jelenti, hogy a helyi dokumentum innentől egyrészt egy adózói közös részből, másrészt pedig ügylet specifikus részből, vagy részekből áll.

Sűrűsödő transzferár ellenőrzések

Tapasztalataink alapján továbbá egyre sűrűsödő és szigorúbb ellenőrzésekre egyaránt számíthatnak a transzferár nyilvántartási kötelezettséggel érintett vállalatok.

A fent említett gyorsan változó jogszabályi környezetben kiemelten fontosnak tartjuk, hogy szakértő segítségünkkel és a szabályozások naprakész ismeretével támogassuk ügyfeleinket.

Letölthető transzferár útmutató

Ha többet szeretne megtudni a transzferár szolgáltatások jogszabályi háttérről, illetve a szabályozáshoz kapcsolódó fogalmakról, keresse fel Transzferár útmutatónkat. Amennyiben szeretne tájékozódni arról, hogy érintett-e transzferár nyilvántartási vagy társasági adóbevallással kapcsolaton transzferár jelentési kötelezettséggel, vegye fel a kapcsolatot szakértőnkkel.

Teljes körű transzferár szolgáltatások

A szükséges transzferárazási szolgáltatások körét egy előzetes egyeztetés során mérjük fel majd a helyi és nemzetközi jogszabályokat szem előtt tartva megtervezzük a legmegfelelőbb megközelítést, melyet beépítünk egy személyre szabott ajánlatba.

  • Transzferár politika készítése a transzferár nyilvántartás készítési határértéket el nem érő ügyletekkel rendelkező vállalatoknak
  • Helyi dokumentum (vagy Local file) készítése a magyar (vagy az érintett ország) jogszabályai szerint
  • Transzferár Masterfile felülvizsgálata
  • Dokumentációs követelmények előkészítése, összehasonlító elemzés lefolytatása, amely alátámasztja a kiválasztott transzferár dokumentációt
  • Előzetes ármegállapítási (APA) vagy feltételes adómegállapítási eljárásban történő közreműködés
  • Képviselet az adóhatósággal folytatott kommunikációban
  • Társasági adóbevallás transzferár részének kitöltése
  • Országonkénti jelentés (CBC report) kitöltése és benyújtása az adóhatóság felé

Transzferár adatbázisunk

A helyi dokumentum elkészítéséhez nélkülözhetetlen összehasonlító elemzéseink során a Bureau Van Dijk AMADEUS (Analyse Major Databases from European Sources) rendszerének legfrissebb verzióját használjuk.

Az általunk készített transzferár dokumentáció minden feltételnek és előírásnak megfelel. Csapatunk sok éves szakértelemmel segít megtalálni az Önnek legmegfelelőbb transzferár szolgáltatásokat. Keressen minket bizalommal!

Az átgondolt transzferárazás 8 lépésben

Hallgassa meg adó- és transzferárazási szakértőink podcast beszélgetését transzferárazás témában!

1. Kapcsolt vállalkozások beazonosítása

1. Kapcsolt vállalkozások beazonosítása

Az ugróiskola első kockájaként a kapcsolt vállalkozások beazonosításának kérdéses pontjaival és a vonatkozó háttér szabályozás kapcsolódási pontjaival foglalkozunk.

2. Kapcsolt vállalkozások be- és kijelentése

2. Kapcsolt vállalkozások be- és kijelentése

A kapcsolt vállalati viszonyokat illetően jellemzően az első dolog, ami az adózók eszébe jut, az a transzferár dokumentációk elkészítése. Azonban, mielőtt ennek nekilátnánk, fennáll egy kötelezettség: a kapcsolt vállalkozásaikat be kell jelenteniük az adóhatóság felé.

3. Szokásos piaci ár

Szokásos piaci ár

A szoksásos piaci ár meghatározása nem csak a transzferár dokumentációk év végi elkészítésekor, hanem a kapcsolt felek között alkalmazandó árképzés előzetes megállapítása esetén is kiemelten fontos.

4. Transzferár képzési politika

Transzferár képzési politika

A transzferár politika készítés a transzferár tervezés fontos eleme, mely során a vállalatcsoport az egyes kapcsolt ügyleteire vonatkozóan előre lefekteti az árképzés módszertanát, kitérve például az ebből származó költségek és bevételek allokációjára, az ügyletben résztvevő felek szerződéses és funkcionális hozzájárulásaira, illetve az ügyletek szokásos piaci árára.

5. Transzferár munka tervezés

Transzferár munka tervezés

A transzferárazással kapcsolatos évközi folyamatok és a dokumentáció elkészítésének gördülékenységéhez nagyban hozzájárul, ha a dokumentációs kötelezettség alá eső ügyletekkel összefüggő fontosabb információkat naprakészen karbantartjuk.

6. Transzferár local file összeállítása

Transzferár local file összeállítása

A transzferár dokumentáció a magyar szabályozás értelmében minden esetben helyi dokumentumból (Local file) és fődokumentumból (Masterfile) áll. A jelen cikkünkben a helyi dokumentum elkészítésével kapcsolatos tudnivalókra térünk ki, melyekkel könnyebbé tehető a dokumentáció elkészítésének folyamata.

7. Transzferár masterfile felülvizsgálata

Transzferár masterfile felülvizsgálata

A transzferár dokumentáció a magyar szabályozás értelmében helyi dokumentumból (Local file) és fődokumentumból (Masterfile) áll. A jelen cikkünkben a fődokumentummal kapcsolatos tudnivalókra térünk ki, melyekkel reményeink szerint egyszerűbb lesz eligazodni a szövevényes szabályrendszerében.

8. Országonkénti jelentés (Country-by-Country Reporting)

Országonkénti jelentés (Country-by-Country Reporting)

Az országonkénti jelentés (Country-by-Country Reporting, azaz CbCR), egy olyan transzferár dokumentációs elem, melyet az EU az OECD BEPS (Base Erosion and Profit Shifting) akcióterve alapján alkotott meg, és amely 2017-től beépült a hazai jogrendszerbe is.

crosschevron-rightarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram