INGYENES HOZZÁFÉRÉS
Jogszabályi frissítéseink megkönnyítik az Ön vállalkozását érintő legújabb változások figyelemmel kísérését. Kérje a legfrissebb szakmai cikkeinket és véleményeinket, tippjeinket, tanulmányainkat, regionális áttekintéseinket és közelgő eseményeinket, valamint a legfrissebb Accace híreket egyenesen a postafiókjába.
Tekintse meg szakmai cikkeinket a Newsroom-ban!
Csakis olyan releváns információkat küldünk Önnek, amelyek véleményünk szerint érdekelhetik, míg személyes adatait az adatvédelmi irányelveink és a GDPR nyilatkozatunknak.
Nem tud feliratkozni? Próbálja ki ezt az oldalt.
A Transzferár szolgáltatásaink a nemzetközi hátterünk, magas szintű szakmai tudásunk és gyakorlati tapasztalataink alapján lettek kialakítva. Nemcsak a csoporton belüli tranzakciók és dokumentációk áttekintésével tudjuk Önt támogatni, hanem a teljes helyi transzferár nyilvántartás elkészítésével. Teljes körű támogatást nyújtunk továbbá az adóhatóság auditjai során.
A csoporton belüli tranzakciókat lebonyolító multinacionális cégek gyakran szembesülnek pénzügyi, adózási és jogi akadályokkal, melyek az összes üzleti műveletre hatással vannak.
Egy jól átlátható transzferár irányvonalra van szükség, annak érdekében, hogy az összes helyi és nemzetközi szabályozásnak és irányelvnek megfeleljen, de közben biztosítsa az áruk és/vagy szolgáltatások helyes és hatékony áramlását a csoporton belül.
Az általunk készített transzferár dokumentáció minden feltételnek és előírásnak megfelel.
A transzferár dokumentációhoz kapcsolódó egyre szigorodó követelményeknek történő megfelelés kulcsfontosságú egy vállalkozás életében. Egy a 2022-ben transzferár nyilvántartást is érintő jogszabálymódosítás két és félszeresére emelte a hiányzó vagy hiányos transzferár nyilvántartás után kiszabható mulasztási bírság maximális mértékét, amely így 5 millió forint, ismételt mulasztás esetén pedig a 10 millió forint.
A változások egy része a transzferár dokumentáció formai felépítését változtatta meg, amely azt jelenti, hogy a helyi dokumentum innentől egyrészt egy adózói közös részből, másrészt pedig ügylet specifikus részből, vagy részekből áll.
Tapasztalataink alapján továbbá egyre sűrűsödő és szigorúbb ellenőrzésekre egyaránt számíthatnak a transzferár nyilvántartási kötelezettséggel érintett vállalatok.
A fent említett gyorsan változó jogszabályi környezetben kiemelten fontosnak tartjuk, hogy szakértő segítségünkkel és a szabályozások naprakész ismeretével támogassuk ügyfeleinket.
Ha többet szeretne megtudni a transzferár szolgáltatások jogszabályi háttérről, illetve a szabályozáshoz kapcsolódó fogalmakról, keresse fel Transzferár útmutatónkat. Amennyiben szeretne tájékozódni arról, hogy érintett-e transzferár nyilvántartási vagy társasági adóbevallással kapcsolaton transzferár jelentési kötelezettséggel, vegye fel a kapcsolatot szakértőnkkel.
A szükséges transzferárazási szolgáltatások körét egy előzetes egyeztetés során mérjük fel majd a helyi és nemzetközi jogszabályokat szem előtt tartva megtervezzük a legmegfelelőbb megközelítést, melyet beépítünk egy személyre szabott ajánlatba.
A helyi dokumentum elkészítéséhez nélkülözhetetlen összehasonlító elemzéseink során a Bureau Van Dijk AMADEUS (Analyse Major Databases from European Sources) rendszerének legfrissebb verzióját használjuk.
Az általunk készített transzferár dokumentáció minden feltételnek és előírásnak megfelel. Csapatunk sok éves szakértelemmel segít megtalálni az Önnek legmegfelelőbb transzferár szolgáltatásokat. Keressen minket bizalommal!
Hallgassa meg adó- és transzferárazási szakértőink podcast beszélgetését transzferárazás témában!
Az ugróiskola első kockájaként a kapcsolt vállalkozások beazonosításának kérdéses pontjaival és a vonatkozó háttér szabályozás kapcsolódási pontjaival foglalkozunk.
A kapcsolt vállalati viszonyokat illetően jellemzően az első dolog, ami az adózók eszébe jut, az a transzferár dokumentációk elkészítése. Azonban, mielőtt ennek nekilátnánk, fennáll egy kötelezettség: a kapcsolt vállalkozásaikat be kell jelenteniük az adóhatóság felé.
A szoksásos piaci ár meghatározása nem csak a transzferár dokumentációk év végi elkészítésekor, hanem a kapcsolt felek között alkalmazandó árképzés előzetes megállapítása esetén is kiemelten fontos.
A transzferár politika készítés a transzferár tervezés fontos eleme, mely során a vállalatcsoport az egyes kapcsolt ügyleteire vonatkozóan előre lefekteti az árképzés módszertanát, kitérve például az ebből származó költségek és bevételek allokációjára, az ügyletben résztvevő felek szerződéses és funkcionális hozzájárulásaira, illetve az ügyletek szokásos piaci árára.
A transzferárazással kapcsolatos évközi folyamatok és a dokumentáció elkészítésének gördülékenységéhez nagyban hozzájárul, ha a dokumentációs kötelezettség alá eső ügyletekkel összefüggő fontosabb információkat naprakészen karbantartjuk.
A transzferár dokumentáció a magyar szabályozás értelmében minden esetben helyi dokumentumból (Local file) és fődokumentumból (Masterfile) áll. A jelen cikkünkben a helyi dokumentum elkészítésével kapcsolatos tudnivalókra térünk ki, melyekkel könnyebbé tehető a dokumentáció elkészítésének folyamata.
A transzferár dokumentáció a magyar szabályozás értelmében helyi dokumentumból (Local file) és fődokumentumból (Masterfile) áll. A jelen cikkünkben a fődokumentummal kapcsolatos tudnivalókra térünk ki, melyekkel reményeink szerint egyszerűbb lesz eligazodni a szövevényes szabályrendszerében.
Az országonkénti jelentés (Country-by-Country Reporting, azaz CbCR), egy olyan transzferár dokumentációs elem, melyet az EU az OECD BEPS (Base Erosion and Profit Shifting) akcióterve alapján alkotott meg, és amely 2017-től beépült a hazai jogrendszerbe is.