• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
Email: hungary@accace.com

Tel.: +36 141 235 30

Kapcsolat
Feliratkozás
  • Irodáink
  • Országok
    • Nemzetközi (Angol)
    • Nemzetközi (Német)
    • Cseh Köztársaság
    • Dél-afrikai Köztársaság
    • Németország
    • Magyarország
    • Lengyelország
    • Oroszország
    • Románia
    • Szlovákia
    • Ukrajna
    • Amerikai Egyesült Államok

Accace Magyarország

  • Rólunk
    • Kik vagyunk?
    • Találkozzon vezetőinkkel
    • Accace Circle
    • Társadalmi felelősségvállalás
  • Szolgáltatásaink
    • KISZERVEZÉS
    • Bérszámfejtés kiszervezés
    • HR szolgáltatások
    • Bérszámfejtési- és HR online portál
    • Idő- és jelenlét nyilvántartói online portál
    • Könyvelés kiszervezés és jelentéstételi szolgáltatások
    • Könyvelési online portál
    • TANÁCSADÁS
    • Adótanácsadás
    • Céges és irodai szolgáltatások
    • Tranzakciós tanácsadás
    • Jogi tanácsadás
    • Tanácsadói online portál
  • COVID-19
  • Karrier
    • Nyitott pozíciók
    • Rólunk
    • Sikertörténetek
    • Értékeink
    • így gondoskodunk
    • Accace számokban
    • Felelősségvállalás
  • Newsroom
  • Irodáink

Heti NAV-figyelő: 34. hét

28 aug 2016

Itt találhatják a 34. heti NAV-figyelőt. Kertész Gábor adó manager minden héten áttekinti és összefoglalja a friss NAV híreket, kiemelve a lényeget és kiegészítve az Accace véleményével, kommentjeivel.

Heti_NAV_figyelo_34_het

1. Tájékoztató az adómentes munkáltatói lakáscélú támogatással kapcsolatos változásokról

2016. augusztus 1-jétől kiegészült az Szja-törvény a munkáltatói lakáscélú támogatások figyelembe vételekor releváns szabályokkal. A módosítás a rendszer működése tekintetében lényegi változással nem jár, a fő cél az volt, hogy az elérhető adómentességgel kapcsolatos szabályok és meghatározások egy helyen – az Szja-törvényben – kapjanak helyet.

A törvény 1. számú melléklet 9.3 pontja részletezi a lakáscélú munkáltatói támogatás adómentességével kapcsolatos szabályokat. Ez a pont egészült ki jelen módosítás kapcsán a 9.3.4 alponttal, mely meghatározza, hogy mit kell akadálymentesítésen vagy korszerűsítésen érteni, ki számít együttköltöző családtagnak és mi a méltányolható lakásigény.

Figyelemmel kell azonban lenni arra, hogy a törvény szövege nem teljesen változatlan tartalommal vette át a kormányrendelet fogalmait. Az Szja-törvény rendelkezései többek között nem kezelik a félszoba fogalmát, hanem egységesen lakószoba alatt kell érteni az olyan helyiséget, amelynek hasznos alapterülete meghaladja a 8 négyzetmétert, legfeljebb 30 négyzetméter és legalább egy 2 méter széles – ajtó és ablak nélküli – falfelülettel rendelkezik. Ezzel párhuzamosan kissé más szabályok kerültek megfogalmazásra a méltányolható lakásigény meghatározásakor, ugyanis itt sem kell félszobákkal számolni. Így például három együttköltöző családtag esetén a méltányolható lakásigény legfeljebb 4 szoba, mely a kormányrendelet szerint 3,5 szoba volt. Ez valójában egy megengedőbb jogszabály, hiszen így nagyobb lehet az egyes szobák területe anélkül, hogy elveszítené a magánszemély az adómentességet. Mindez kiegészül azzal, hogy az Szja törvény nem határoz meg minimális szobaszámot sem, így tovább bővül a mentességnek megfelelő elosztások lehetősége.

2. A kettős adóztatás elkerülése a társasági adóban

A Tao. törvény 28.§-a tartalmazza a követendő szabályokat a más államból származó – és ott adóztatott – jövedelmek magyar társasági adóban való figyelembe vételéről.

Alapvetően három eset lehetséges az elszámolásokban attól függően, hogy a másik érintett állammal van-e hatályos kettős adóztatást kizáró egyezménye Magyarországnak, és ha van, akkor az mely eljárást fogalmazza meg. A lehetséges esetek a következők:

  • a külföldi jövedelem nem egyezményes országból származik;
  • a külföldi jövedelem egyezményes országból származik és az egyezmény a beszámítás módszerét írja elő;
  • a külföldi jövedelem egyezményes országból származik és az egyezmény a mentesítés módszerét írja elő.

A külföldi jövedelmet egységesen a Tao tv „általános” szabályai szerint kell megállapítani úgy, hogy a külföldi bevételből le kell vonni a közvetlenül hozzárendelhető költségeket és ráfordításokat valamint a közvetetten hozzárendelhető költségek és ráfordítások arányos részét, továbbá az egyéb adózás előtti eredményt módosító tételeket. Egyezmény hiányában a külföldön megfizetett adó 90%-a vonható le a magyar társasági adóból, de legfeljebb a külföldi jövedelemre eső magyar társasági adó.

Egyezmény esetén szintén létezik a beszámítás módszere, amikor a külföldön megfizetett adót az előbbihez hasonlóan le lehet vonni a belföldi társasági adóból, lényeges különbség azonban, hogy a 90%-os korlátot ilyenkor alkalmazni nem kell.

Az egyezményekben alkalmazott másik lehetséges módszer a mentesítés módszere, amikor is nem a külföldön fizetett adót kell levonni a belföldi adóból, hanem a külföldre jutó adóalapot vonjuk ki a belföldi adóalapból. Az eljárás azonban nem ennyire egyszerű (figyelembe kell venni adóalap-módosító tételeket is, illetve számos esetben progresszió fenntartásával lehetséges csak a mentesítés) így hosszas számítás születhet belőle. Az eljárást két általános példán keresztül is bemutatja a tájékoztató.

3. Egyéb közlemények, tájékoztatók

Közlemény a dohányipari vállalkozások egészségügyi hozzájárulása szerinti adókötelezettségről

Kérelem kereskedelmi gázolaj nyilvántartásba vételéhez

4011/2016. tájékoztatás a Harmonizált Áruleíró és Kódrendszer Magyarázatáról és az Áruosztályozási Véleményekről

 

Ammenyiben segítségre van szüksége, vegye fel velünk a kapcsolatot!

 

Kapcsolattartó:

Kertész Gábor

Adó Menedzser

Gabor.Kertesz@accace.com

+36 14123547

Primary Sidebar

<< Vissza a Newsroom-ba
Email

Footer

Accace Hungary

Az Accace Hungary jogelődje 1996-ban, míg az Accace Hungary 2008-ban alakult, mint egy helyi könyvelő cég, 34 alkalmazottal. Már a kezdetektől fogva megértettük, hogy ügyfeleinknek szükségük van belső folyamataik optimalizálására, s mindezt lehetőleg egyetlen kiszervezési szolgáltatón keresztül. Közel 15 év elteltével, az Accace cégcsoport egy innovatív és teljes körű BPO tanácsadóvá és szolgáltatóvá fejlődött, amely több mint 600 szakembert foglalkoztat és több mint 2000 ügyfélt szolgál ki nemzetközi szinten.

Accace Circle

Az Accace egy nemzetközi szinten, Accace Circle néven működő üzleti közösség, amely az Accace fióktelepei és megbízható partnereiből tevődik össze. Majdnem 40 országot lefedve, több mint 2000 szakemberrel támogatjuk mintegy 10 000 ügyfelünket, akik elsősorban a Fortune 500-as listáján megtalálható nemzetközi közép- és nagyvállalatok, míg mindemellett több mint 170 000 bérpapírt dolgozunk fel világszerte.

Országok és irodáink | Accace Circle

Szolgáltatásaink

Bérszámfejtés kiszervezés
HR szolgáltatások
Könyvelés kiszervezés
Adótanácsadás
Céges és irodai szolgáltatások
Tranzakciós tanácsadás
Jogi tanácsadás

Online portálok

Könyvelési portál
Bérszámfejtési- és HR portál
Idő- és jelenlét nyilvántartási portál
Tanácsadói portál

Kontakt

Országok és irodáink
Kapcsolatfelvétel
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Newsroom


Kövessen minket

LinkedIn Facebook Instagram


Accace Circle

© Accace minden jog fenntartva  |  Általános jognyilatkozat | Jognyilatkozat Híroldal  |  A cookie-k használatára vonatkozó irányelv  |  Adatvédelmi irányelvek  |  GDPR nyilatkozat

Ingyenes hozzáférés
Értékes betekintés
Szakértői tudás

Jogszabályi frissítéseink megkönnyítik az Ön vállalkozását érintő legújabb változások figyelemmel kísérését. Kérje a legfrissebb szakmai cikkeinket és véleményeinket, tippjeinket, tanulmányainkat, regionális áttekintéseinket és közelgő eseményeinket, valamint a legfrissebb Accace híreket egyenesen a postafiókjába.

Tekintse meg szakmai cikkeinket a Newsroom-ban!

Mindösszesen az email címére van szükségünk

Csakis olyan releváns információkat küldünk Önnek, amelyek véleményünk szerint érdekelhetik, míg személyes adatait az adatvédelmi irányelveink és a GDPR nyilatkozatunknak megfelelően kezeljük.

Ez a weboldal a felhasználói élmény fokozása érdekében sütiket (cookie) használ. Az oldal használatával hozzájárul az adatok elemzéséhez, használatához. Tudjon meg többet.