• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
Email: hungary@accace.com

Tel.: +36 141 235 30

Kapcsolat
Feliratkozás
  • Irodáink
  • Országok
    • Nemzetközi (Angol)
    • Nemzetközi (Német)
    • Cseh Köztársaság
    • Dél-afrikai Köztársaság
    • Németország
    • Magyarország
    • Lengyelország
    • Oroszország
    • Románia
    • Szlovákia
    • Ukrajna
    • Amerikai Egyesült Államok

Accace Magyarország

  • Rólunk
    • Kik vagyunk?
    • Találkozzon vezetőinkkel
    • Accace Circle
    • Társadalmi felelősségvállalás
  • Szolgáltatásaink
    • KISZERVEZÉS
    • Bérszámfejtés kiszervezés
    • HR szolgáltatások
    • Bérszámfejtési- és HR online portál
    • Idő- és jelenlét nyilvántartói online portál
    • Könyvelés kiszervezés és jelentéstételi szolgáltatások
    • Könyvelési online portál
    • TANÁCSADÁS
    • Adótanácsadás
    • Céges és irodai szolgáltatások
    • Tranzakciós tanácsadás
    • Jogi tanácsadás
    • Tanácsadói online portál
  • COVID-19
  • Karrier
    • Nyitott pozíciók
    • Rólunk
    • Sikertörténetek
    • Értékeink
    • így gondoskodunk
    • Accace számokban
    • Felelősségvállalás
  • Newsroom
  • Irodáink

COVID-19 kontra transzferár | News Flash

16 ápr 2020

A koronavírus megjelenése számos új kihívás elé állítja a gazdasági élet szereplőit, hatásai mára erőteljesen érzékelhetők valamennyi szektorban. A világjárvány egyértelműen kihat a multinacionális vállalatok ellátási láncaira és a vállalatközi ügyleteikre, azaz a transzferárakra is. A multinacionális vállalatok nemcsak az ellátási lánc zavaraival és a munkavállalók nemzetközi mobilitásának korlátaival szembesülnek, hanem a jövedelmezőségük, következésképpen az adóalapjuk jelentős sérülésével is, melyek bizonyos kormányzati lépéseket prognosztizálhatnak.

COVID-19 kontra transzferár

A járvány visszaszorítása érdekében tett kormányzati intézkedések eredményeként a kedvezőtlen piaci helyzethez alkalmazkodva az cégek igyekeznek úgy kialakítani az üzleti folyamataikat, hogy az a legkevésbé okozzon fennakadást az üzletmenetük folytonosságában. Az ennek érdekében hozott döntéseik eredményeként az Ügyfeleink számos olyan tényezővel szembesülhetnek, melyek egy nemzetközi cégcsoport esetében jelentős transzferár következményekkel járhatnak, az ellátási lánc akadozások okozta veszteséges működés problémájától egészen az árképzési politikák és vállalatközi szerződések módosításával járó  üzleti modellek, esetleg cégcsoport struktúrák átszervezéséig.

Transzferárazási problémák

Az OECD kommentár részletesen foglalkozik a különleges helyzetek okozta kiigazításokkal. Kifejezetten vis major helyzetekből adódó ideiglenes veszteségekkel a nemzetközi OECD Transzferár Irányelvek vagy a hazai szabályozás explicit nem foglalkozik, azonban az OECD Irányelvek ajánlásaiból levonhatókak a megfelelő következtetések. Az új üzleti folyamatok, árképzési konstrukciók kialakítása pedig a szokásos piaci ár szempontjából, valamint adminisztratív szempontból jelenthetnek súlyos nehézséget, hiszen az adóalap sérüléséről, így az állami adóbevételek jelentős kieséséről beszélünk. Ebből adódóan a transzferár-tervezés, és a megváltozott működési körülmények megfelelő dokumentumokkal történő magyarázata fontosabb feladattá vált, mint valaha.

Mélyreható ellenőrzések

Az már tisztán látható, hogy a multinacionális vállalatok adminisztratív terhei jelentősen meg fognak emelkedni a 2020. évben. Ezen kívül arra is fel kell készülnünk, hogy a vírus visszaszorítása és a gazdaság ösztönzése érdekében tett kormányzati erőfeszítéseknek köszönhetően vélhetően jelentős nyomás fog helyeződni az adóhatóságokra, egyrészt a járványügyi intézkedések finanszírozása, másrészt a kieső adóbevételek visszapótlása céljából. Úgy véljük, a jelen gazdasági helyzetben a járvány lefolyásáig ez nem jelenthet kormányzati prioritást, azonban a vírus által érintett éveket követően a multinacionális vállalatok fokozott ellenőrzési tevékenységre számíthatnak. Ennek megfelelően az adózóktól olyan proaktív transzferár tervezési magatartás lehet elvárható, amely a járványnak tulajdonítható kedvezőtlen gazdasági tényezők és az érintett adóévek eredményességének összefüggéseire összpontosít.

Ismerje meg Transzferárazási szolgáltatásainkat

Az elmúlt évek alatt speciális tanácsadói csapatot építettünk ki, hogy teljes körű szolgáltatást nyújthassunk ügyfeleinknek a transzferárazás területén. Nagy tapasztalattal rendelkezünk a transzferár területén, már több száz különböző méretű, számos országból és ágazatból érkező vállalat számára nyújtottunk transzferárazási szolgáltatásokat.

A transzferár dokumentáció elkészítéséhez a globális piacon rendelkezésre álló legátfogóbb és legfrissebb vállalati információforrást használjuk, így az Amadeus kereskedelmi adatbázis licencével azonnal hozzáférhetünk a világ több mint 17 millió vállalatánál található pénzügyi információkhoz. Így tudunk megbízható benchmarking elemzést készíteni minden olyan ellenőrzött tranzakcióra, amelyet egy vállalat esetlegesen elvégezhet.

Tekintse meg transzferárazási szolgáltatásunkat!
Kérdése van? Kérdezze szakértőnket!

A SZERZŐRŐL

Révai Katinka | Transferpricing Specialist
Telefonszám: +36 30 294 8942
E-mail: katinka.revai@accace.com

Ismerje meg Katinka szakmai múltját! 

Primary Sidebar

<< Vissza a Newsroom-ba
Email

Footer

Accace Hungary

Az Accace Hungary jogelődje 1996-ban, míg az Accace Hungary 2008-ban alakult, mint egy helyi könyvelő cég, 34 alkalmazottal. Már a kezdetektől fogva megértettük, hogy ügyfeleinknek szükségük van belső folyamataik optimalizálására, s mindezt lehetőleg egyetlen kiszervezési szolgáltatón keresztül. Közel 15 év elteltével, az Accace cégcsoport egy innovatív és teljes körű BPO tanácsadóvá és szolgáltatóvá fejlődött, amely több mint 600 szakembert foglalkoztat és több mint 2000 ügyfélt szolgál ki nemzetközi szinten.

Accace Circle

Az Accace egy nemzetközi szinten, Accace Circle néven működő üzleti közösség, amely az Accace fióktelepei és megbízható partnereiből tevődik össze. Majdnem 40 országot lefedve, több mint 2000 szakemberrel támogatjuk mintegy 10 000 ügyfelünket, akik elsősorban a Fortune 500-as listáján megtalálható nemzetközi közép- és nagyvállalatok, míg mindemellett több mint 170 000 bérpapírt dolgozunk fel világszerte.

Országok és irodáink | Accace Circle

Szolgáltatásaink

Bérszámfejtés kiszervezés
HR szolgáltatások
Könyvelés kiszervezés
Adótanácsadás
Céges és irodai szolgáltatások
Tranzakciós tanácsadás
Jogi tanácsadás

Online portálok

Könyvelési portál
Bérszámfejtési- és HR portál
Idő- és jelenlét nyilvántartási portál
Tanácsadói portál

Kontakt

Országok és irodáink
Kapcsolatfelvétel
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Newsroom


Kövessen minket

LinkedIn Facebook Instagram


Accace Circle

© Accace minden jog fenntartva  |  Általános jognyilatkozat | Jognyilatkozat Híroldal  |  A cookie-k használatára vonatkozó irányelv  |  Adatvédelmi irányelvek  |  GDPR nyilatkozat

Ingyenes hozzáférés
Értékes betekintés
Szakértői tudás

Jogszabályi frissítéseink megkönnyítik az Ön vállalkozását érintő legújabb változások figyelemmel kísérését. Kérje a legfrissebb szakmai cikkeinket és véleményeinket, tippjeinket, tanulmányainkat, regionális áttekintéseinket és közelgő eseményeinket, valamint a legfrissebb Accace híreket egyenesen a postafiókjába.

Tekintse meg szakmai cikkeinket a Newsroom-ban!

Mindösszesen az email címére van szükségünk

Csakis olyan releváns információkat küldünk Önnek, amelyek véleményünk szerint érdekelhetik, míg személyes adatait az adatvédelmi irányelveink és a GDPR nyilatkozatunknak megfelelően kezeljük.

Ez a weboldal a felhasználói élmény fokozása érdekében sütiket (cookie) használ. Az oldal használatával hozzájárul az adatok elemzéséhez, használatához. Tudjon meg többet.