• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
Email: hungary@accace.com

Tel.: +36 141 235 30

Kapcsolat
Feliratkozás
  • Irodáink
  • Országok
    • Nemzetközi (Angol)
    • Nemzetközi (Német)
    • Cseh Köztársaság
    • Dél-afrikai Köztársaság
    • Németország
    • Magyarország
    • Lengyelország
    • Oroszország
    • Románia
    • Szlovákia
    • Ukrajna
    • Amerikai Egyesült Államok

Accace Magyarország

  • Rólunk
    • Kik vagyunk?
    • Találkozzon vezetőinkkel
    • Accace Circle
    • Társadalmi felelősségvállalás
  • Szolgáltatásaink
    • KISZERVEZÉS
    • Bérszámfejtés kiszervezés
    • HR szolgáltatások
    • Bérszámfejtési- és HR online portál
    • Idő- és jelenlét nyilvántartói online portál
    • Könyvelés kiszervezés és jelentéstételi szolgáltatások
    • Könyvelési online portál
    • TANÁCSADÁS
    • Adótanácsadás
    • Céges és irodai szolgáltatások
    • Tranzakciós tanácsadás
    • Jogi tanácsadás
    • Tanácsadói online portál
  • COVID-19
  • Karrier
    • Nyitott pozíciók
    • Rólunk
    • Sikertörténetek
    • Értékeink
    • így gondoskodunk
    • Accace számokban
    • Felelősségvállalás
  • Newsroom
  • Irodáink

Távmunka költségeinek megosztása, újabb támogatás a munkáltatók részéről? | News Flash

10 szept 2020

Bodó Sándor államtitkár tájékoztatása alapján a Kormány új támogatás bevezetését tervezi a távmunka, otthoni munkavégzés kapcsán – tudtuk meg az Infórádiónak adott interjúból.

Az COVID-19 kapcsán átalakulóban vannak a munkáltató – munkavállaló kapcsolatok, a munkáltatók egyre nagyobb számban támogatják  a munkavállalókat az úgynevezett „home office”-ban végzett távmunkában.

Amíg a munkavállaló a munkáltató székhelyén vagy telephelyén végzi a munkáját, addig a felmerülő irodai és rezsi esetleg nyomtatási költségeket a munkáltató állja. Ám távmunkában végzett munkák esetében a költségek nagy részét már a munkavállaló fizeti, mivel a munkavégzés a saját lakhelyén történik.

Ezért a Kormány úgy gondolja, hogy az ilyen típusú munkavégzéseket valamilyen formában támogatni kellene – ezzel is megkönnyítve a munkavállalók terheit.

Az államtitkár az interjú során a következőkről nyilatkozott:

A Kormány lehetővé szeretné tenni, hogy a munkavállalók néhány napot a munkahelyükön töltsenek, néhány napot az otthonukban munkavégzés céljából – amennyiben tevékenységük jellegéből fakadóan ez lehetséges. Ugyanakkor a költségek megosztása tekintetében további egyeztetésre van szükség. A munkahelyen ezek alakulását könnyű nyomon követni; a munkáltató biztosítja  az áram, nyomtatási és egyéb lehetőségeket, azonban ha  a munkavégzés a munkavállaló saját lakhelyén történik, akkor ezen költségek felmerülése másképp értelmezendő. Mivel pontosan nem lehet meghatározni a munkavégzéshez közvetlenül hozzárendelhető költségeket, a támogatás általános mértékének egyeztetése szükséges, ” így a költségmegosztásról folynak a tárgyalások.”

Az államtitkár tájékoztatása szerint nem tervezik annak szabályozását, hogy mely munkakörök kaphatnak támogatást az ilyen típusú munkavégzések kapcsán. Remélhetőleg így minden távmunkában végzett munka során felmerülő rezsi költséget – döntésük szerint – támogatni tudnak a munkáltatók.

A távmunka költségei:

A támogatással kapcsolatosan az egyeztetések még folynak a munkáltatók, a munkavállalók és a Kormány képviselői között. Az eddig felmerült javaslat az, hogy a támogatás összege a minimálbér 10%-a lenne – nyilatkozta az államtitkár – azonban a szakszervezetek szerint kötelező, a munkaadók szerint viszont csak adható a rezsiáltalány.

Az államtitkár tájékoztatás szerint a törvényjavaslat ősszel kerülhet a Parlament elé, hiszen az egyeztetések még folynak. Az elképzelések szerint ezt követően ősszel már jogszabályi rendelkezésre is sor kerülhet.

Remélhetőleg a fent említett törvény mihamarabb a Parlament elé kerül és a mind a munkavállalók, mind a munkáltatók számára elfogadható lesz – ezzel is további lehetőséget adva a munkavállalóknak.

A múlt héten ülésezett ugyan a Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fóruma (VKF), ám az otthoni munkavégzés nem volt napirenden. Amint bővebb információkkal rendelkezünk, tájékoztatni fogjuk Önöket.

Amennyiben bármilyen információra lenne szüksége akár adózási, könyvelési, vagy jogi kérdésekben, forduljon hozzánk bizalommal.

Kérdése van? Kérdezze szakértőnket!

A SZERZŐRŐL

Bogár Andrea | Lead Accountant
Telefonszám: +36 141 235 47
E-mail: andrea.bogar@accace.com

Január 1-től a szakképzési hozzájárulás alapja a kötelezettet terhelő szociális hozzájárulási adó alapja | NAV-Figyelő 3. hét

Read more

A NAV-nál sem telt tétlenül az év vége, valamint az idei év első 2 hete | NAV-Figyelő 2. hét

Read more

Online számla: 2021. március 31-ig a NAV nem alkalmaz szankciót | NAV-Figyelő 51. hét

Read more

Év végi feltöltési kötelezettség: Nyugodtabban készülhetünk a karácsonyra | News Flash

Read more

Hogyan adózik a Budapest-bérlet? | NAV-Figyelő 50. hét

Read more

Hasznos tanácsok a többes jogviszonyos KATÁ-soknak | NAV-Figyelő 49. hét

Read more

Őszi adócsomag, vagyis az adótörvények módosításáról szóló 2020. évi CXVIII. törvény legfontosabb elemei | News Flash

Read more

Közteher-könnyítések a veszélyeztetett ágazatokban november hónapban | NAV-Figyelő 48. hét

Read more

2021. január 1-től az Egyesült Királyság már nem a vámunió része | NAV-Figyelő 47. hét

Read more

Már megkezdődött a webáruházak ünnepekhez kapcsolódó ellenőrzése | NAV-Figyelő 46. hét

Read more

Primary Sidebar

<< Vissza a Newsroom-ba
Email

Footer

Accace Hungary

Az Accace Hungary jogelődje 1996-ban, míg az Accace Hungary 2008-ban alakult, mint egy helyi könyvelő cég, 34 alkalmazottal. Már a kezdetektől fogva megértettük, hogy ügyfeleinknek szükségük van belső folyamataik optimalizálására, s mindezt lehetőleg egyetlen kiszervezési szolgáltatón keresztül. Közel 15 év elteltével, az Accace cégcsoport egy innovatív és teljes körű BPO tanácsadóvá és szolgáltatóvá fejlődött, amely több mint 600 szakembert foglalkoztat és több mint 2000 ügyfélt szolgál ki nemzetközi szinten.

Accace Circle

Az Accace egy nemzetközi szinten, Accace Circle néven működő üzleti közösség, amely az Accace fióktelepei és megbízható partnereiből tevődik össze. Majdnem 40 országot lefedve, több mint 2000 szakemberrel támogatjuk mintegy 10 000 ügyfelünket, akik elsősorban a Fortune 500-as listáján megtalálható nemzetközi közép- és nagyvállalatok, míg mindemellett több mint 170 000 bérpapírt dolgozunk fel világszerte.

Országok és irodáink | Accace Circle

Szolgáltatásaink

Bérszámfejtés kiszervezés
HR szolgáltatások
Könyvelés kiszervezés
Adótanácsadás
Céges és irodai szolgáltatások
Tranzakciós tanácsadás
Jogi tanácsadás

Online portálok

Könyvelési portál
Bérszámfejtési- és HR portál
Idő- és jelenlét nyilvántartási portál
Tanácsadói portál

Kontakt

Országok és irodáink
Kapcsolatfelvétel
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Newsroom


Kövessen minket

LinkedIn Facebook Instagram


Accace Circle

© Accace minden jog fenntartva  |  Általános jognyilatkozat | Jognyilatkozat Híroldal  |  A cookie-k használatára vonatkozó irányelv  |  Adatvédelmi irányelvek  |  GDPR nyilatkozat

Ingyenes hozzáférés
Értékes betekintés
Szakértői tudás

Jogszabályi frissítéseink megkönnyítik az Ön vállalkozását érintő legújabb változások figyelemmel kísérését. Kérje a legfrissebb szakmai cikkeinket és véleményeinket, tippjeinket, tanulmányainkat, regionális áttekintéseinket és közelgő eseményeinket, valamint a legfrissebb Accace híreket egyenesen a postafiókjába.

Tekintse meg szakmai cikkeinket a Newsroom-ban!

Mindösszesen az email címére van szükségünk

Csakis olyan releváns információkat küldünk Önnek, amelyek véleményünk szerint érdekelhetik, míg személyes adatait az adatvédelmi irányelveink és a GDPR nyilatkozatunknak megfelelően kezeljük.

Ez a weboldal a felhasználói élmény fokozása érdekében sütiket (cookie) használ. Az oldal használatával hozzájárul az adatok elemzéséhez, használatához. Tudjon meg többet.