INGYENES HOZZÁFÉRÉS
Jogszabályi frissítéseink megkönnyítik az Ön vállalkozását érintő legújabb változások figyelemmel kísérését. Kérje a legfrissebb szakmai cikkeinket és véleményeinket, tippjeinket, tanulmányainkat, regionális áttekintéseinket és közelgő eseményeinket, valamint a legfrissebb Accace híreket egyenesen a postafiókjába.
Tekintse meg szakmai cikkeinket a Newsroom-ban!
Csakis olyan releváns információkat küldünk Önnek, amelyek véleményünk szerint érdekelhetik, míg személyes adatait az adatvédelmi irányelveink és a GDPR nyilatkozatunknak.
Nem tud feliratkozni? Próbálja ki ezt az oldalt.
A koronavírus-világjárvány nemzetgazdaságot érintő hatásának enyhítése érdekében szükséges egyes intézkedésekről szóló 639/2020. (XII. 22.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Rendelet) lehetővé teszi az arra jogosult vállalkozások számára, hogy 1 % mértékű helyi iparűzési adót fizessenek a 2021. évi adóévben.
Az, aki a rendelkezésre álló utolsó, Számv. tv. szerint készített és elfogadott beszámolója mérlegfőösszeg, árbevétel- és létszámadatai alapján
KKV-nak minősül a vállalkozás, ha
Kisvállalkozásnak minősül a vállalkozás, ha
Mikrovállalkozásnak minősül a vállalkozás, ha
Elfogadott beszámoló hiányában, vagyis ha a vállalkozás 2020. évben kezdte a működését, akkor a becsült mérlegfőösszeg, árbevétel- és létszámadatokra kell figyelemmel lenni.
A fenti számokat áttekintve röviden elmondhatjuk, hogy a kritériumoknak megfelelhet egy olyan cég is például, aki 2019. évben 249 főt foglalkoztatott, mérlegfőösszege 42 millió euró és nettó árbevétele 3,9 milliárd Ft volt.
A Rendelet értelmében az arra jogosult vállalkozóknak a 2021. évben esedékes adóelőlegek 50 %-át kell megfizetniük. A meg nem fizetendő előleg-részlet összegével az adóhatóság az iparűzési adóelőleg-kötelezettség összegét hivatalból, határozathozatal nélkül csökkenti.
A kedvezmény érvényesítéséhez 2021. február 25. napjáig szükséges egy nyilatkozat benyújtása, amely nyilatkozat kizárólag a NAV-on keresztül, elektronikus úton, a NAV által által rendszeresített 21NYHIPA elektronikus nyomtatványon teljesíthető.
Nyilatkozni az alábbi feltételeknek való együttes megfelelésről kell:
Vagyis a jogosultság további feltételeként kerül kiemelésre, hogy amennyiben ezidáig az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény 1. melléklet 29. pont 1. alpontja alapján nem tette meg, most jelentse be a telephelyének címét a NAV-hoz.
A bejelentő szintén kizárólag a NAV által rendszeresített elektronikus nyomtatványon nyújtható be.
Eseti tanácsadás | Adó compliance szolgáltatásaink | Nemzetközi adótanácsadás | Személyi jövedelemadó-tanácsadás | Adótanácsadás külföldiek részére | Tranzakciós tanácsadás | Transzferár nyilvántartás | Tanácsadói online portál | Szakmai adó- és pénzügyi képzések | Jogszabály szerinti számviteli szolgáltatások | Könyvelői beszámolók | Könyvelési online portál | Éves beszámoló & management riportok | Nemzetközi pénzügyi beszámolók | Microsoft Dynamics NAV