Halasztható a pénztárgépek éves felülvizsgálata. Még lehet indulni a bérügyviteli szakma legnagyobb versenyén.
A Gazdaságvédelmi akcióterv keretében a koronavírus-járvány gazdasági hatásainak mérséklése érdekében szükséges adózási könnyítésekről szóló 140/2020. (IV. 21.) Korm. rendelet szabályai alapján.
A pénztárgépek éves felülvizsgálata
A pénztárgépeken az üzembe helyezését, illetve legutóbbi éves szervizelését követő 1 éven belül kell elvégeztetnie az üzemeltetőnek. Ha ez a határidő a veszélyhelyzet időtartama alatt jár le, a felülvizsgálatot az üzemeltető a veszélyhelyzet megszűnését követő százhúsz napon belül köteles elvégeztetni.
Az élelmiszer-értékesítést kezelőszemélyzet nélkül végző automaták éves felülvizsgálata
Szintén a veszélyhelyzet megszűnését követő százhúsz napon belül köteles elvégeztetni az üzemeltető a kötelező felülvizsgálatot az élelmiszer-értékesítést kezelőszemélyzet nélkül végző automaták esetében.
Váminformációk

2.Az EK kedvezményes származási szabályrendszere
A NAV által közzétett lista felsorolja a Közösség által létrehozott egyoldalú és a (szabadkereskedelmi területeket létrehozó) szerződéses kedvezményes elbánásokat. Ezek az elbánások a tarifális kedvezményeket élvező termékeken alapulnak; a melléklet ezért nem tartalmazza a Közösség Törökországgal, Andorrával és San Marino-val megkötött vámuniós megállapodásait.
3.Vámszakmai kérdések járványhelyzetben
A COVID-19 okozta járványhelyzet sok, a vámügyi döntéshozatali eljárásra, a vámeljárásokra és a vámalakiságokra vonatkozó kérdést vetett fel, a felmerülő problémák kezelésére számos, már meglévő rendelkezés is alkalmazható. A NAV tájékoztatójában ezeket, a jelenlegi jogi keret által biztosított gyakorlati megoldásokat foglalja össze.
Miről olvashat ebben a tájékoztatóban?
- E-kereskedelem – vámjogi képviselet
- Vámhatósági határozatok
- Vámtartozások és biztosítékok
- Az áruk beléptetése
- Vámeljárások
- Árutovábbítás
- Különleges eljárások
- Áruk kiléptetése
A NAV Központi Irányítás Vám Főosztálya főosztályvezetője által kiadott 7004/2020. felhívás témája a származást, vagy vámjogi státuszt igazoló bizonyítványok másolatainak elfogadhatósága a koronavírus okozta járványhelyzetben.
A COVID-19 járvány miatt egyes harmadik országok vámhatóságainál megnehezült, illetve ellehetetlenült a származást vagy vámjogi státuszt igazoló bizonyítványok kiadása, ami veszélyezteti a kedvezményes áruforgalom zavartalan működését. Az Európai Bizottság (EB) ezért felhívást tett közzé a bizonyítványok elfogadhatóságáról, ami alapján bizonyos esetekben a NAV is elfogadja a származási bizonyítványok másolatát.
A felhívás angol nyelven az alábbi linken érhető el:
A NAV ezért a járványhelyzetben – jelen felhívás visszavonásáig – a FORM A származási bizonyítvány, az EUR. 1, EUR-MED és az A.TR szállítási bizonyítványok helyett elfogadja
- azok másolatát,
- vagy elektronikusan hitelesített példányát,
- vagy elektronikusan hitelesített példányának másolatát.
Tehát a kedvezményes elbánás akkor is kérelmezhető, ha valaki a vám-árunyilatkozat benyújtásának időpontjában nem rendelkezik az eredeti bizonyítvánnyal, azonban azt utólag a NAV-nak bemutatja.
A másolatok elfogadásának, így a kedvezmények igénybevételének további feltételeiről innen is tájékozódhat.
Az adminisztráció csökkentése érdekében a NAV külön nem keresi meg ügyfeleit az eredeti és szabályos bizonyítványok utólagos bemutatására, de kéri, hogy azt minden érintett önkéntesen tegye meg.
5.Elindult az Országos Bérügyviteli Bajnokság 2020, de még érdemes jelentkezni!
A bérügyviteli szakma legnagyobb versenye idén sem maradt el, mivel ez egy online, e-learning alapú bajnokság. 2020. április 15-én megnyíltak az idei első forduló feladatai, de még azok se maradtak le, akik eddig nem jelentkeztek: a bajnokság első négy fordulójában ugyanis egy hónap áll a versenyzők rendelkezésére, hogy a feladatokat megoldják, az első forduló leadási határideje pedig május 15. Így tehát még bárki bekapcsolódhat és ugyanolyan eséllyel vehet részt a versenyben, mint akik már esetleg hozzáláttak a feladatok megoldásához.
-
Feketelisták
Telefonszám: +36 30 585 2637
E-mail: gabor.kertesz@accace.com
Eseti tanácsadás | Adó compliance szolgáltatásaink | Nemzetközi adótanácsadás | Személyi jövedelemadó-tanácsadás | Adótanácsadás külföldiek részére | Tranzakciós tanácsadás | Transzferár nyilvántartás | Tanácsadói online portál | Szakmai adó- és pénzügyi képzések | Jogszabály szerinti számviteli szolgáltatások | Könyvelői beszámolók | Könyvelési online portál | Éves beszámoló & management riportok | Nemzetközi pénzügyi beszámolók | Microsoft Dynamics NAV