INGYENES HOZZÁFÉRÉS
Jogszabályi frissítéseink megkönnyítik az Ön vállalkozását érintő legújabb változások figyelemmel kísérését. Kérje a legfrissebb szakmai cikkeinket és véleményeinket, tippjeinket, tanulmányainkat, regionális áttekintéseinket és közelgő eseményeinket, valamint a legfrissebb Accace híreket egyenesen a postafiókjába.
Tekintse meg szakmai cikkeinket a Newsroom-ban!
Csakis olyan releváns információkat küldünk Önnek, amelyek véleményünk szerint érdekelhetik, míg személyes adatait az adatvédelmi irányelveink és a GDPR nyilatkozatunknak.
Nem tud feliratkozni? Próbálja ki ezt az oldalt.
Az automataberendezésekkel már immár második hete foglalkozik kiemelten a NAV. Megjelent az Adóvilág legfrissebb száma. A NAV ellenőrök fagyizókat és strandokat látogatnak a 28. héten.
Az adókártya megrongálódása vagy elvesztése, illetve névváltozás miatt új kártyát igénylőknek igazolást állít ki a NAV. Ezen közokirat az egyes eljárásokban (például hitelfelvételnél) mindaddig hatósági bizonyítványként, illetve hatósági igazolványként használható, amíg az új adókártya nem érkezik meg a kérelmező részére.
A tartalomból:
Az Adóvilág aktuális számában olvashatjuk Dr. Nagy Sándor jogi szakértő referens cikkét „A kezelőszemélyzet nélküli automataberendezések bejelentésével kapcsolatos aktuális tudnivalók„ címmel.
A szerző fontos tudnivalóként emeli ki, hogy korábban kizárólag az élelmiszer-értékesítést kezelőszemélyzet nélkül végző automataberendezések esetén volt bejelentési kötelezettsége az üzemeltetőnek, azonban a megváltozott jogszabályi rendelkezések értelmében – függetlenül az automata által kezelt tevékenység jellegétől – már valamennyi automataberendezést be kell jelenteni az állami adó- és vámhatóság felé, ami megfelel a jogszabály szerinti fogalomnak.
A jogszabály által meghatározott automataberendezés fogalom az alábbi elemekből áll:
Ilyen automataberendezések lehetnek például a parkolóautomaták, az önkiszolgáló autómosó berendezések, a könyvárusító automaták és a fényképkészítő automaták is.
Az új fogalomnak megfelelő – nem élelmiszer-értékesítést végző – automataberendezések esetében jelenleg kizárólag bejelentési kötelezettség áll fenn, azokat nem kell Automata Felügyeleti Egységgel felszerelni és nem kell az értékesítési adatokról online adatszolgáltatást teljesíteni.
A bejelentendő események, a bejelentendő adatok köre, valamint a bejelentés teljesítésének módjára vonatkozó hasznos információk részletesen itt olvashatóak.
A módosítás elsődleges oka, hogy a megállapodásokat a jövőben a NAV részéről a NAV vezetője helyett a NAV vámszakmai szakfőigazgatója írja alá, másodlagos oka a kockázati információk megosztásáról szóló tájékoztató anyag ismertetése az ügyfelekkel. A következő linken elérhető az AEO-kkal történő egyes kockázati információk megosztásáról szóló tájékoztató anyag.
A NAV Észak-budapesti Adó- és Vámigazgatóságának munkatársai 2019. júliusban a fagylaltozókat ellenőrzik fokozottan.
Baranya megyében július 8. és 14. között a hivatal munkatársainak érkezésére számíthatnak a cukrászdák, a közterületen értékesítők, a piaci kiskereskedők, a vendéglátóhelyek, és az építőipari tevékenységet folytató adózók.
További ellenőrzési helyszínek és témák itt.
Eseti tanácsadás | Adó compliance szolgáltatásaink | Nemzetközi adótanácsadás | Személyi jövedelemadó-tanácsadás | Adótanácsadás külföldiek részére | Tranzakciós tanácsadás | Transzferár nyilvántartás | Tanácsadói online portál | Szakmai adó- és pénzügyi képzések | Jogszabály szerinti számviteli szolgáltatások | Könyvelői beszámolók | Könyvelési online portál | Éves beszámoló & management riportok | Nemzetközi pénzügyi beszámolók | Microsoft Dynamics NAV