INGYENES HOZZÁFÉRÉS
Jogszabályi frissítéseink megkönnyítik az Ön vállalkozását érintő legújabb változások figyelemmel kísérését. Kérje a legfrissebb szakmai cikkeinket és véleményeinket, tippjeinket, tanulmányainkat, regionális áttekintéseinket és közelgő eseményeinket, valamint a legfrissebb Accace híreket egyenesen a postafiókjába.
Tekintse meg szakmai cikkeinket a Newsroom-ban!
Csakis olyan releváns információkat küldünk Önnek, amelyek véleményünk szerint érdekelhetik, míg személyes adatait az adatvédelmi irányelveink és a GDPR nyilatkozatunknak.
Nem tud feliratkozni? Próbálja ki ezt az oldalt.
Hogy azok az összes helyi és nemzetközi szabályozásnak és irányelvnek megfeleljenek. Fókuszban az őstermelők adózásával kapcsolatos kérdések.
Hogyan történjen a vállalati szintű adatokat tartalmazó nemzetközi üzleti adatbázisok használata, hogy azt a Pénzügyminisztérium és a NAV is elfogadja?
A szokásos piaci ár meghatározásával összefüggő nyilvántartási kötelezettségről szóló 32/2017. (X.18.) NGM rendelet írja elő, hogy a transzferár-nyilvántartás helyi dokumentumának tartalmaznia kell az ellenőrzött ügyletben érintett kapcsolt vállalkozások részletes összehasonlító és funkcionális elemzését. Ezen összehasonlító elemzés része lehet – a szokásos piaci ár-megállapítási módszer alapján – az adatbázis-kutatás.
A vállalati szintű adatokat tartalmazó üzleti adatbázisokban az alábbi szűrések alkalmazása elvárt és indokolt:
A hazai és a nemzetközi gyakorlat is általában minimum három egymást követő, a vizsgált adóévhez a lehető legközelebb álló üzleti év pénzügyi adatait veszi figyelembe. Törekedni kell a tartósan veszteséges vállalatok kizárására és az adatok elérhetőségére. Fontos, hogy az adatbázis-kutatáskor mindig az adatbázis legfrissebb elérhető verzióját kell használni.
További lépések is indokoltak lehetnek a gazdasági válság miatt
A COVID-19 pandémia hatásainak vizsgálatával kapcsolatosan javasolt az OECD által közzétett a „COVID-19 pandémia transzferár-következményeiről szóló iránymutatás” áttekintése. Hasznos tudnivalókat tartalmaz továbbá a NAV transzferárazással kapcsolatos iránymutatása.
A fentiekben felsorolt kvantitatív adatbázis-kutatási lépések során előállt találati halmaz azonban önmagában nem alkalmazható a szokásos piaci jövedelmezőségi szint meghatározásához. Ezt követnie kell egy kvalitatív, más néven minőségi kutatásnak. A minőségi kutatásra, elemzésre vonatkozó kritériumokat itt találja.
A szaklap tartalomjegyzéke innen is elérhető.
A tavalyi év végén elfogadott, a mezőgazdasági tevékenység folytatására vonatkozó új agrárszabályozás bevezetésével párhuzamosan jelentősen módosultak a mezőgazdasági őstermelői tevékenység adózási szabályai is.
A cikk szerzője többek között ismerteti az őstermelők lehetséges adózási módjait, bemutatja az őstermelői bevétel, jövedelem szabályait és részletezi az őstermelők adókötelezettségeit. Megtudhatjuk továbbá, hogy milyen szabályok vonatkoznak a támogatásokra, és milyen összeghatárig adómentes az őstermelői bevétel és a jövedelem.
A cikk szerzője is elismeri, hogy a mezőgazdasági őstermelői tevékenységet végző magánszemélyekre vonatkozó új ágazati szabályozás és az azokkal összefüggő szabályok a személyi jövedelemadóban jelentős változásokat eredményeztek, a régi szabályozási rendszerből való átmenet jelentős kihívások elé állította mezőgazdasági tevékenységet folytató magánszemélyeket.
2021. január 1-től a a családi gazdaságokról szóló 2020. évi CXXIII. törvény (Csgtv.) szerinti mezőgazdasági őstermelő esetében bevételnek az általa a bérnevelési, bérhizlalási tevékenységre tekintettel bármely jogcímen és bármely formában mástól megszerzett vagyoni érték tekintendő. Tehát csak az elszámolás után a bérnevelőnek ténylegesen kifizetett összeg az őstermelői bevétel. Kompenzációs felárra való jogosultság esetén a felvásárlótól kapott kompenzációs felár összege is az őstermelő bevételének tekintendő.
Tételes költségelszámolás esetén a jövedelem megállapításakor a termék vagy állat kihelyezési értéke pedig költségként nem érvényesíthető.
Benne tények, információk a Nemzeti Adó- és Vámhivatal szervezetéről és annak 2020. évi tevékenységéről.
A gödi különleges gazdasági övezetben a helyi adót a Pest Megyei Önkormányzat Közgyűlése állapítja meg, az ezzel kapcsolatos adóhatósági feladatokat pedig a NAV látja el.
Az E-önkormányzat portálon közzétett elektronikus űrlapokkal számos helyi adóval kapcsolatos ügy könnyen intézhető.
Eseti tanácsadás | Adó compliance szolgáltatásaink | Nemzetközi adótanácsadás | Személyi jövedelemadó-tanácsadás | Adótanácsadás külföldiek részére | Tranzakciós tanácsadás | Transzferár nyilvántartás | Tanácsadói online portál | Szakmai adó- és pénzügyi képzések | Jogszabály szerinti számviteli szolgáltatások | Könyvelői beszámolók | Könyvelési online portál | Éves beszámoló & management riportok | Nemzetközi pénzügyi beszámolók | Microsoft Dynamics NAV